Klantenservice

Wij doen ons uiterste best voor u als klant. Daar hoort bij dat u ons eenvoudig kunt contacteren. Mocht u vragen hebben over het een of ander dan kunt u ons bereiken middels ons contactformulier. Zodra uw aanvraag is ontvangen nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Neem contact op
Verstuur
Urgente vragen? Onze klantenservice is gesloten
Veelgestelde vragen
  • 1. Bedrijfsinformatie
    • 1.1. Wat zijn de contact- en bedrijfsgegevens?
      • CONTACT

        Telefoon: +31 (0)499 491034
        Email: [email protected]

        ADRESGEGEVENS

        Postadres:
        Rotom Nederland BV - 123pallets.nl
        Postbus 97
        5690 AB Son
        Nederland

        Kantooradres (bezoek op afspraak)

        Rotom Nederland BV - 123pallets.nl
        Ekkersrijt 1428
        5692 AK Son
        Nederland

        BANK EN KVK GEGEVENS

        IBAN: NL35INGB0674800745

        KVK-nummer: 17059495
        BTW-nummer: NL005492555B01

        123pallets.nl is onderdeel van Rotom Nederland B.V.

    • 1.2. Wat zijn de openingstijden?
      • Onze medewerkers staan klaar om u telefonisch te woord te staan op maandag t/m vrijdag van 09.00-17:00 uur.

  • 2. Bestellen
    • 2.1. Hoe plaats ik een bestelling?
      • Een bestelling kunt u gemakkelijk plaatsen via onze webshop 123pallets.nl. Wanneer u een product toevoegt aan het winkelwagentje kunt u het product meteen bestellen. Mocht u ergens tegenaan lopen, dan wij u via de telefoon.

    • 2.2. Hoe kan ik zien wat ik heb besteld?
      • Via het e-mailadres, dat u heeft opgegeven tijdens de bestelling, kunt uw uw orderbevestiging zien. U ontvangt deze enkele minuten na uw bestelling via de mail.

    • 2.3. Kan ik mijn bestelling wijzigen?
      • Wilt u uw bestelling wijziging voor het drukken op de knop "Plaats bestelling" ? Geen probleem. U kunt dat gewoon zelf aanpassen, de order is nog niet geplaatst. Indien u de bestelling wilt aanpassen nadat deze geplaatst is kunt u dat het beste zo snel mogelijk doen door telefonisch contact op te nemen. Controleer altijd uw bestelling en uw gegevens zorgvuldig voordat u de bestelling afrondt. Indien de order nog niet is verwerkt in ons logistieke proces, zijn wij mogelijk nog in staat om uw bestelling aan te passen.

        U kunt wjzigingen telefonisch melden via 0499-491034.

        Indien de bestelling al is verwerkt, is het doorvoeren van wijzigingen helaas niet meer mogelijk.

    • 2.4. Kan ik mijn bestelling annuleren?
      • Wilt u uw bestelling annuleren? Dit kan alleen kosteloos zolang uw bestelling nog niet is verwerkt. Als de bestelling al is verwerkt kunt u na ontvangst een retourzending aanvragen. Wij zullen in dit geval wel de verzendkosten in rekening moeten brengen.

        U kunt uw annulering het beste direct telefonisch doorgeven via 0499-491034.

    • 2.5. Hebben jullie een verplicht minimum order bedrag?
      • Nee, er is bij 123pallets.nl geen verplicht minimum orderbedrag voor uw bestelling.

    • 2.6. Help ik heb een verkeerd artikel besteld, wat nu?
      • Wanneer u een verkeerd artikel besteld heeft kunt u het beste even contact opnemen met [email protected]. U kunt uiteraard ook altijd telefonisch terecht met vragen via 0499-491034.

    • 2.7. Wat zijn de verzendkosten?
      • We bieden gratis bezorging bij een bestelwaarde vanaf €300,- (excl. 21% BTW). Zie onderstaande staffel:

        Bestelwaarde tot €300,-; Bezorgkosten € 49,-
        Bestelwaarde vanaf €300,- ; Gratis levering.

  • 3. Betalen
    • 3.1. Welke betaalmogelijkheden zijn er?
      • Uw betaalmogelijkheden bij 123pallets.nl zijn als volgt: : Ideal, Visa, Mastercard, Vooruitbetalen via bankoverschrijving, op factuur (wanneer u een zakelijke klant bent) of Achteraf betalen.

    • 3.2. Ik heb op factuur besteld, wanneer dien ik te betalen?
      • U heeft de optie om producten uit de shop op rekening te kopen met een betaaltermijn van 30 dagen. Dit betekent dat u een factuur (mogelijk per e-mail) van 123pallets ontvangt om de gekochte producten te betalen.

  • 4. Bezorgen
    • 4.1. Wat is de levertijd?
      • De levertijd is in principe 1 werkdag. Dit is echter ook afhankelijk van bepaalde piekperiodes en van welk product er gekocht wordt. Daardoor kan het voor komen dat, ondanks al onze inspanningen, sommige artikelen een langere levertijd hebben.

    • 4.2. Kan ik een ander aflevermoment kiezen?
      • De optie om een ander aflevermoment te kiezen heeft u inderdaad. U kunt in de opmerkingen bij uw bestelling een voorkeur opgeven en u kunt het telefonisch afspreken via 0499 491034.

    • 4.3. Naar welke landen versturen jullie bestellingen?
      • Wij leveren zowel in België als in Nederland. Omdat wij vanuit Nederland bezorgen, gelden voor Belgische afnemers aangepaste BTW tarieven, en kan de BTW verlegd worden, conform de Europese regelgeving.

    • 4.4. Wat is het aflevermoment van mijn order?
      • Mocht u na uw bestelling een vraag hebben over het specifieke aflevermoment van uw order, dan kunt u het best contact opnemen met onze afdeling planning: 0499-491018.

  • 5. Inloggen
  • 6. Retourneren
    • 6.1. Kan ik mijn artikelen retourneren?
      • Dat kan zeker. U heeft 14 dagen de tijd om de bestelde artikel(en) bij ons te retourneren.

    • 6.2. Hoe kan ik mijn artikel(en) retourneren?
      • Ondanks dat wij altijd proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het voorkomen dat u niet tevreden bent en dat de zending retour moet. 123pallets.nl verzorgt in dat geval de retourzending. Retourzendingen dienen gemeld te worden met een retourformulier.

        U wilt een zending retour sturen. Hoe doet u dat?

        • Meldt binnen 3 dagen na ontvangst van uw bestelling dat de bestelling niet voldoet aan uw verwachtingen.
        • Vul hiervoor het retourformulier compleet in en stuur deze naar [email protected].
        • Na ontvangst van het formulier nemen wij contact met u op voor het afhalen van de retourzending.
        • Meldt binnen 3 dagen na ontvangst van uw bestelling dat de bestelling niet voldoet aan uw verwachtingen.
        • De producten dienen op de afgesproken datum transportgereed te worden klaargezet, op de locatie van oorspronkelijke aflevering of een nabije locatie die toegankelijk is voor reguliere vrachtwagens en/of -combinaties.
        • De juiste stapeling van pallets, deksels en randen en verpakking van kleine artikelen is belangrijk. Deze producten dienen daarom onaangebroken, in originele verpakking en onbeschadigd te zijn.
        • Indien een product of verpakking toch beschadigd is, kan 123pallets.nl er voor kiezen het product gedeeltelijk te vergoeden.
        • 123pallets.nl behoudt zich het recht voor om de transportkosten van oorspronkelijke bezorging en retourbestelling onverminderd te factureren.

        Wat nemen wij retour?

        Wij nemen alleen ongeopende en onbeschadigde producten retour die gekocht zijn via 123pallets. Als het product toch geopend, gebruikt of beschadigd is kan het zijn dat wij niets of slechts een gedeelte van het factuurbedrag crediteren.

    • 6.3. Wat zijn de kosten voor het retourneren?
      • Het retourneren zelf is kosteloos echter u dient zelf zorg te dragen voor de verzending en daar zullen kosten aan verbonden zijn vanuit de transporteur. De kosten voor het terug sturen van bestelde artikelen zijn voor eigen rekening.

    • 6.4. Waar vind ik het retourformulier?
  • 7. Export
    • 7.1. Is mijn pallet geschikt voor export?
      • Export, houten pallets en HT behandeling

        Voor export naar veel landen moeten houten verpakkingen, zoals pallets, HT behandeld zijn. De overheden van deze landen stellen dat verplicht. HT Behandeling is een voorschrift. In onze eigen droogkamers kunnen wij houten pallets een hittebehandeling geven conform de ISPM-15 richtlijn, verplicht voor export naar landen buiten de Europese Unie.

        Het beschrijft de behandelingsmethoden waarmee het hout behandeld moet worden zodat zeker is gesteld dat er geen schadelijke organismen meer in het hout aanwezig is. Een zending met een houten verpakking kan door het betreffende land worden vastgehouden, teruggestuurd of vernietigd. Het is bij export met houten pallets daarom raadzaam ALTIJD gebruik te maken van gemarkeerde pallets, tenzij de pallets alleen worden gebruikt binnen Europa.

        Welke pallets voldoen aan gestelde eisen?

        • Voldoet automatisch: EPAL Europallets vanaf 2010, houtvezelpallets
        • Behandeling nodig: Europallets van voor 2010, overige houten pallets
        • Niet van toepassing: karton pallets, kunststof pallets, metalen pallets

        Waarom HT behandeling?

        In hout, een levend materiaal, kunnen beestjes en andere organismen voorkomen. Denk bijvoorbeeld aan houtwurm, boktor en schimmels. Ook houten pallets kunnen deze levensvormen bevatten. Wereldwijd transport van “bewoond” hout kan ongewenste verspreiding van dergelijke organismen veroorzaken. Door het hout te behandelen, bijvoorbeeld met hitte of gas, wordt gezorgd dat deze organismen niet meer in het hout voorkomen. Voor pallets wordt bijna altijd gekozen voor een behandeling met warmte in speciale droogkamers: hout moet daarbij minstens 30 minuten een temperatuur van 56 °C ondergaan.

  • 8. Overig